Vad kan vi lära oss i marknadsföring av nätcasino

Vad kan vi lära oss i marknadsföring av nätcasinoVad kan online casino lära oss om marknadsföring?

Har du slut på idéer på hur du ska lyckas med att locka nya kunder till din sida, och kanske det viktigaste av allt, hur du ska fortsätta att hålla dem lojala och positivt inställda till din verksamhet? Varför inte ta inspiration från några av de ledande i branschen, nämligen nätcasinon.

Man kan, utan att sticka ut hakan allt för mycket, påstå att beting och dobbel är förenat med en relativt hög risk. Ändå lockas mängder av spelare varje dag, med förhoppningen om att just dem ska plocka hem en storvinst. Det är intressant ur marknadsföringssynpunkt att titta på hur människor trots allt fortsätter att besöka online casinon och satsa sina surt förvärvade pengar, fast att tusen och åter tusentals kan vittna om förlorade insatser och strandade drömmar. Oddsen är helt enkelt inte till spelarens fördel. Så bettingbolagen måste ju onekligen göra någonting rätt. Här är några marknadsföringsknep som nätcasinon använder och som du också kan utnyttja i ditt eget företag eller till din hemsida.

Cash is not always king

Vad är det första som människor gör när de går in på ett casino? Växlar in sina pengar mot marker. Det ger spelaren, eller kunden, intrycket av att de inte spelar med riktiga pengar. Det låter kanske dumt, men den här enkla taktiken fungerar faktiskt. Faktum är att folk inte ser värdet av marker på samma sätt som med pengar. Detsamma gäller självklart för krediter, kuponger eller poäng, något du kanske vill använda dig av, och anpassa till just din verksamhet. Du kan köra med ett poängsystem kopplat till medlemskap som exempelvis alla större matvaruaffärer gör, eller med krediter som bara kan användas för att betala med i din webshop. Bara fantasin sätter gränser.

Konsten att locka nya kunder

Ett av de mest framgångsrika knep som casinospel använder sig av för att locka nya kunder är bonuserbjudanden. Lika enkelt som genialt. Löftet om enkla pengar har alltid varit ett effektivt marknadsföringsverktyg. Syftet är självklart att få det att se ut som om du erbjuder något utan krav på motprestation. Har du studerat ekonomi eller marknadsföring vet du kanske att människor har en tendens att vara mycket mottagliga för incitament. Ge kunden en saftig morot till att bli medlem eller för att besöka just din sida. Helt enkelt: “make him an offer he can’t refuse”, för att parafrasera gudfadern själv. Det kan vara hela skillnaden mellan dig och dina konkurrenter.

Identifiera dina kunders verkliga behov

Funderar du ibland på hur tiden kan försvinna så snabbt när du sitter och spelar på ett online casino? En anledning kanske är att tiden går fort när man har roligt, men troligare är nog att det beror på att casinon helt enkelt är mästare på att styra besöket och tillgodose behoven hos sina kunder. Ett exempel är frånvaron av andra webbfönster, kunden har alltså bara fokus på själva spelet. Och har du överhuvudtaget sett en klocka på något casino någon gång? Det är inte så konstigt att man tappar tidsuppfattningen med andra ord. Du kan använda samma tänk till ditt företag genom att identifiera dina kunders behov och anpassa dig efter det.

Make them pay!

En av den vanligaste orsaken till att en kund inte genomför ett påbörjat köp är för att företaget inte erbjuder det betalningsalternativ som kunden föredrar. På klassiska casinon finns det bankomater överallt och det är enkelt att växla in utländska valutor i kassan om man önskar, allt för att det ska vara så lätt som möjligt att sätta igång att spela, samma tänk finns självklart också på online casinon. Gör det enkelt för din kund! Det ska gå snabbt och smidigt att genomföra ett köp oavsett om konsumenten föredrar Swish, direktbetalning, Klarna eller kanske Bitcoin för den delen.

Marknadsföring är inte alltid enkelt, men när du väl har hittat ett sätt som passar din verksamhet och som tilltalar din målgrupp gör en genomarbetad och ambitiös strategi underverk för ditt resultat. Många online casinon har förstått vikten av att anpassa upplevelsen efter kunden och framför allt att eliminera alla hinder och trösklar som kan stå i vägen för en möjlig affär. Gör det enkelt!